KAMI MEMBANTU ANDA SIHAT,

ENGLISH| MELAYU | A | A style blue style brown style purple style black

UNIT PENTADBIRAN

 

 

      

 

1.         PENGENALAN

 

Unit Pentadbiran adalah di bawah Bahagian Pengurusan Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru. Unit Pentadbiran merangkumi empat (4) aktiviti berlainan yang menolong menguruskan segala urusan pentadbiran. Empat (4) aktiviti tersebut adalah latihan, keselamatan, pengangkutan

dan hal ehwal islam.

 

2.         OBJEKTIF UNIT PENTADBIRAN 

 

Menentukan pengurusan pentadbiran berjalan dengan bersih, cekap, amanah dan berkesan

 


3.         TUGAS-TUGAS UNIT PENTADBIRAN

  • Penggunaan kad perakam waktu.
  • Perkhidmatan urusan surat menyurat.
  • Perkhidmatan pengeluaran kad / pas pekerja.
  • Perkhidmatan urusan permohonan pas pelekat kereta.
  • Perkhidmatan menguruskan pendaftar/menyusun/pelupusan fail-fail.
  • Perkhidmatan urusan pekeliling-pekeliling dan garis panduan.
  • Perkhidmatan urusan pelbagai kursus/ seminar/ persidangan/ bengkel anjuran kerajaan dan swasta.
  • Perkhidmatan urusan mengendalikan / sebagai urusetia kursus, seminar, taklimat anjuran Hsajb.
  • Perkhidmatan menguruskan permohonan rumah kerajaan.
  • Perkhidmatan permohonan pinjaman perumahan.
  • Perkhidmatan urusan memohon menduduki peperiksaan jabatan.
  • Perkhidmatan urusan memperbaharui perakuan amalan tahunan untuk pegawai perubatan pakar/tetap/sementara/kontrak.
  • Perkhidmatan memohon pager/ pemasangan telefon di kuarters/ rumah ketua-ketua jabatan atau pakar-pakar.
  • Perkhidmatan menyediakan laporan dan rekod mycpd on-line selaku admin utama.
  • Perkhidmatan urusan permohonan pelajar elektif dari universiti tempatan dan luar negeri.
  • Perkhidmatan urusan penyediaan maklumat calon pengurniaan pingat persekutuan dan pingat negeri.
  • Perkhidmatan urusan permohonan kebajikan anggota membuat tuntutan kelab rekreasi.
  • Perkhidmatan permohonan rombongan perubatan haji ke mekah dan tambang percuma kerajaan negeri Johor.
  • Menjadi urusetia bagi mesyuarat unit dan mesyuarat-mesyuarat yang berkaitan.
  • Menjadi urusetia majlis-majlis yang dijalankan di Hsajb.
  • Perkhidmatan urusan kenderaan Hsajb.
  • Perkhidmatan menguruskan ruang premis perniagaan Hsajb.
  • Perkhidmatan urusan keselamatan Hsajb.
  • Perkhidmatan kaunseling hal ehwal islam Hsajb.
  • Perkhidmatan urusan permohonan mendapatkan set telefon.
  • Lain-lain tugas yang diarahkan dari semasa ke semasa.

 

Kembali ke Laman Utama Portal HSAJB

Recommend this page to a friend! Prepare to print